JoomlaLock.com All4Share.net

ŞİRK-İ HAFÎ

“Onların bir çokları şirk koşmadan iman etmezler.” (Yûsuf/106)

“Şirk, azîm bir zulümdür.” (Lokman/12)

“Benim ümmetim hakkında en çok korktuğum şey, Allah’a şirk koşmaları ve gizli şehvettir.”

Ya Resûlullah, ümmetin Sen’den sonra Allah Teâlâ’ya eş koşacaklar mı? diye sorulduğunda: “Evet, ama onlar güneşe, aya, taşa, puta tapmayacaklar, fakat amelleri sebebi ile gösteriş yapacaklar.”

Büyüklerimiz öyle buyuruyorlar: Her insan için iki defter açılır; kulun defteri, Allah’ın (cc) defteri. Kulun defterini kapatıp Allah’ın (cc) defterini açmak ihlas; Allah’ın (cc) defterini kapatıp, halkın defterinde herhangi bir övgü ve fayda beklentisi içinde olmak riyadır.

İşte nefsi, riyadan, süfli arzu ve isteklerden, kinden, hasedden, şehvetten arındırmanın bir vesilesi de kurban kesmektir.

Ekim 25 ile 27 tarihleri arasında kurban kesme ibadetini icra edeceğiz. Aynı tarihlerde Rabbimiz bize böyle bir temizlenme imkanı lütfettiği için bayram edeceğiz. Kurban kesmek de namaz gibi temizleyicidir. Çünkü Kur’ân-ı Kerim’de namazla bereber zikredilmiştir.

Kurban Bayramı vesilesi ile basın yayın organlarında değişik konuşmalar yapılacak. Konu ile ilgisi olan-olmayan bir çok zevat kurban kesme ibadeti, ile ilgili açıklamalar yapacaktır. Kimi; “Kurban bir örftür, güzel bir gelenektir, kursağında et geçmeyenler için bir fırsattır. Kesilirse iyi olur, kesilmezse günah yok.” diyecek. Kimi; “Kurban zulümdür, hayvan katliamıdır, bu devirde bu katliamı yapmaya ne gerek var. Kasaptan istediğin kadar et al, dağıtmak istediğin kadarını dağıt.” diyecek. Kurban sünnettir, vaciptir tartışmaları olacak. Bu kargaşa içinde birileri de kurban farzdır diyecektir. Kurban kesme ile ilgili bilgisi olanlar da daha çok kurbanlığın vasıfları ve nasıl kesilmesi üstünde duracaklar. Böylece kurban kesmedeki gaye, hikmet, hakikat anlaşılmadan ibadet gerçekleşmiş olacak.

Kurban kesmek ibadeti, hayvanın kesilip akrabaya, komşuya ve fakirlere et dağıtılması, derisinin vakıflara bağışlanmasından ibaret değildir. Bunlar da olacak. Bunlar yapılmadan da olmaz.

İki sene önce bir Müslüman kardeşimizle kurban bayramı münasebeti ile kurban üzerine sohbetleşmiştik. Kardeşimizin maddi durumu kurban kesmeye elverişli idi. Kılık kıyafeti sünetullaha uygun idi. Bayramın ikinci günü akşamdı, kardeşimiz halen kurban kesmemiş. Nedeni; koç kesmeye niyet etmiş, koç bulamamış, o yüzden kesmeyecekmiş. Ona dedim, Efendimiz (sav) buyuruyor ki: “Kurban kesmeye muktedir olup da kurban kesmeyenler bizim musallamıza, mescidimize yanaşmasınlar.” Yani bizden değiller. Hangi Müslüman bu ikazı kulak ardı edebilir. Aklı başında her Müslümanın kurban kesmesi için yeterli nedendir.

İbrahim (as) Allah’a (cc) yalvardı: “Bir çoçuk lutfedersen en sevdiğimi Sana feda edeceğim.” Allah (cc) İsmail’i (as) verdi. İbrahim (as), İsmail’i (as) çok sevdi. Allah Teâlâ bu duruma razı olmadı, İsmail’in (as) kurban edilmesini istedi. İbrahim (as) ulu’lazm peygamberdi. Kendi ile Allah (cc) arasına giren İsmail’in (as) sevgisini kesti, kendisine kurban etmesi için koç lutfedildi. Aynı şekilde buzağı israiloğulları için kudsiyet taşıyordu. Ona önem atfetmişlerdi. Musa (as) Tur dağı’nda iken samiri buzağı yapmıştı, ona tapmaya başlamışlardı. Allah (cc) israiloğullarının gönlündeki buzağı sevgisini, kudsiyetini yıkmak için onlara boğa kesin buyurdu. Onlar kaçındılar. Bakara Sûresi’nde kıssa anlatılır. Allah (cc) üsteledi, zoraki kesmek zorunda kaldılar.

Ataullah İskenderi Hazretleri; “Kulluğunla tenakuz teşkil eden bütün vasıflardan sıyrıl, onları terk et ki; Hakk’ın davetine icabet etmiş ve huzuruna yaklaşmış olasın.” buyuruyor. Bir benim isteklerim, bir de Hakk’ın benden istedikleri var. Benim isteklerim ile Hakk’ın istedikleri çelişiyorsa, çatışıyorsa, ve ben de bu noktada kendi isteklerimin peşinden gidiyorsam, kulluk denilen hakikati anlamamış, içini boşaltmışım demektir.

Hâce Hazretleri (ks) “ Neyi çok seversen sen o sevdiğin şeyin kulusun.” buyurur. Allah (cc) insanda iki kalb yaratmamış, birini masivaya versin, diğerini Mevla’ya versin. Kalbimizin bir cephesini masivaya verelim, bir cephesini Allah’a (cc) verelim. Bu da kabul görmüyor. Kalbimizin hepsini Allah (cc) istiyor. İçerisinde Kendi ve sevdiklerinin dışında sevgi istemiyor, kin-hased istemiyor, gurur-kibir istemiyor. Süfli arzu ve istekleri istemiyor. Bunlar bizle Allah (cc) arasına giren altın buzağılar. Kurban ibadetinde vazgeçemediğimiz, kendimize derinlere sakladığımız bu buzağıları tespit edip, zahirde kurbanlığı batında da bunları kesmemiz isteniyor. Bunun için mücadele, mücahede etmemiz isteniyor. Bu yönüyle takvaya erdirici, şirkden arındırıcı, temizleyici bir ibadettir, kurban.

İnşaallah bu niyetlerle kurban keselim. Hepimizin kurban bayramı mübarek, kurbanlarımız makbul olsun.

GÜLZÂR-I HÂCEGÂN DERGİSİ'NİN 2012 EKİM SAYISINDA YAYINLANMIŞTIR

 

gh logo           rahiask gri         rahiask logo             google play

Top
bursa escort , escort bursa , izmit escort , van escort