JoomlaLock.com All4Share.net

İMAN; NEBÎLERİN, ÜMMETLERİNİ ELBİSELERİNDEN GÖNÜLLERİNE KADAR TEMİZLEMESİDİR

İnsan temiz olmalıdır. Temiz kalmaya dikkat etmelidir. Temizlik imanın yarısı ise her şeye temizliği yaymalıdır. Zekâ temizlik demek değil midir? Araplar zeki insana temiz demişlerdir. Tevbe kalbin abdestidir. İnsan hem elbisesini hem de çalıştığı, kaldığı ortamı temiz tutmalı, temizlemelidir. İçini de tevbe abdestiyle temizlemelidir. Nefsi, İslam âlimleri kömüre benzetmişler. Suyla ne kadar yıkarsan yıka, siyahlığı gitmez, demişler. Fakat ateşe atılırsa hem kırmızılaşır hem de ateş olma özelliğinden dolayı temizleyici olur. Nefsin ateşi, aşkı ilâhidir. En iyi temizleyici ilahi aşkın ateşidir, buyurmuşlar.

Bedenimiz helalle, aklımız tefekkürle, kalbimiz zikri ilahi ile temizlenir. İslam, emir ve nehiyleriyle temiz olmamız ve kalmamızın sigortasıdır.

Nebiyi Zişân’ın sakındığı faydasız ilimler, fâsıkların getirdiği haberlerle oluşan gündemler, bilgi zehirlenmesi, kirliliğe neden olmuştur. Zirvesi marifetullah ve muhabbetullah olan iman bir bilme, tanıma seyridir. Fenâ, bekâ, seyr-i fil eşya… Hep bilme, tanıma yollarıdır. Bilginin sahihliğinin İslam ilimlerinde bu kadar çok önemsenmesinin nedeni bu olsa gerektir. Bilgi kirliliği iman mücahedesinde hayati bir öneme haizdir. İmanın kemâle gelememesinin ana nedenlerinden birisi de bilgi kirliliğidir.

Kirlilikten bizleri kurtaracak temizlik; “elbiseni temizle” emiri ilahisiyle başlayan, bizlere rahim olan Nebiyi Ekrem’e varıncaya kadar giden yolun adıdır.

Bu temizlikte “İhvan benim azalarım, ihvan benim namusumdur.” buyuran, bu düşünce yapısına sahip, takva elbisesini ar kabul eden “çağımızın arı” Hâce Hazretleri’nin (ksa) zihnî yapısının bugüne söyleyeceği sözleri bitmiş değildir. Mevlânâ’nın güneşinin altında söylenmedik söz kalmamış olabilir. Kâinattaki güneşlerin sayısı bilinemeyecek kadar çoktur. Hâce Hazretleri her şeyin hazinelerinin içinde olduğu bir güneştir. Ya da “Yeni şeyler söylemek lazım cancağızım.” buyuran Mevlânâ’ya “Sözlerin sahibini getirmek lazım güzelim.” demek gerekir. Her şey ilerliyorsa bunu ifade etmek gerekmektedir.

Temizleme nübüvvet hizmetidir. Nebilerin hizmetlerinden birisi de ümmetlerini temizlemeleridir. Ümmetlerine temizlenme yollarını, usullerini nebiler öğretmişlerdir. “Temizlik imanın yarısıdır.” hadisi ile “Sizleri Nebiler temizler.” ifadelerini beraber düşünürsek temizliğin imanla, imanın nübüvvetle bağını çok rahat bir şekilde kavrarız. Nebilerin emeklerinin, gayretlerinin bizlere sirayet ettiği kadar imanımız oluşur, var olur. İman ilk önce nebilerin bizleri temizlemesiyle başlar, Kitab ve Hikmeti bizlere öğretmesiyle kemâle erer. Nebilerle yapılan yolculuk ve yol arkadaşlığı imanımızı kemâle erdirir. Temizlik yolculuk sırasında gerçekleşir. Onların gözleri gözlerimize değer, elleri ellerimize değer, emekleri, tasarrufları gönlümüze hâkim olur. İman bu temizlenmenin neticesi hâsıl olur. Mübarek ayakları yeryüzüne değdi diye bütün yeryüzünü secde mahalli yapan Şahsı Ekber’in duyguları duygularımıza, düşünceleri düşüncelerimize değdiğinde bizler de secde mahalli oluruz. Temizlik onlaşma ameliyesidir. İman bu onlaşmanın aynileşmeye vardırılmasıdır.

İmanın atası aşk, içe ağlamak demektir. Tevbe içe ağlamaktır. İbadetlerinde başını secdeye götürdüğün gibi duygu ve düşüncelerini de götürmelisin. Temizlik Cenâbı Hak ile beraber yaşayabilmenin gereğidir. Şunu unutmamalısın ki kalbin müşahede edebileceği en temiz varlık insanı kâmildir.

Kirliliğe gelirsek, günahın kararttığı yer dilin değil ki dilinin söylediği kelimeler seni temizlesin. Günah kalbin kararmasıdır. Kalb dille nasıl temizlenir? İnsanın içine, kalbine konuşan dil nedir? Bu bilinmeli ki içini temiz kılabilesin. İçin konuşması, için dili; niyetler, duygular ve düşüncelerdir. Şeytan vesvese verirken, nefis havatır yayarken dil kullanmıyor mu sanıyorsun? Ancak duygularının saflığı ile kalbini temizleyebilirsin. Pişmanlık, nedamet duygudur. Gözyaşı, düşünce ve duygularla içe; sonra da gözden yanağımıza akar. Gözyaşımızı doğuran duygular kalbimize akar. İçe akan gözyaşı nedir, dışa taşan nedir? Çünkü kararan dışarısı değil, kalbindir. Gözyaşının aklaştırma fiili kalbe nasıl ulaştırılır? Hâce Hazretleri “Hazret-i Ebubekr ilk zamanlar çok ağlardı fakat hilafeti döneminde neredeyse hiçe indi. Sonradan içe ağladı.” buyurmuşlardı. Cehennemi kurutan iki damla gözyaşı, “Beni o kadar büyüt ki cehenneme kimse giremesin.” duygu ve düşüncesinin yanaktaki yansımasıydı. Duygu ve düşünceleriyle kalbine ağladı. İşte bu şekilde içe ağlamanın adına “dert” denir. “Derdim bana derman imiş.” buyurmuş büyükler, ne güzel demişler. Kalbi ağartan bu dert değil midir zaten?

“Birbirinize dilleriniz temizdir. İki müminin musafahaları bitene kadar günahları dökülür. İki mümin güler yüzle birbirlerine baktığı sürece günahları dökülür. İki mümin birbirlerini temizleyen el gibidir.” Bütün bu hakikatler, temizliğin birbirimizi sevmekten geçtiğini bizlere göstermektedir. Kalbin temizleyicisi sevdadan başkası olamaz. Kalbe sevgilinin sevgisi hâkim olduğunda kalpte ihlâs gerçekleşir. İhlâs tüm saflıktır. Tam temizliktir. Pür ü pak olmaktır. Bu temizliği oluşturan sevgilinin cazibesi, tasarrufundan başka ne olabilir ki?..

Necaset sayılan şirk, sevginin bölünmesini ifade eder. O’nun yanında başka birini sevme şirk. O’nun adına, O’na ait her şeyi sevmek ibadettir. Necaset, sevgiliyi bulamayanların yabanda dolaşmalarından dolayı üstlerine, başlarına, içlerine, dışlarına yabaniliği bulaştırmaları sonucu oluşur.

Temizliğin aslı sevgiliye uygun duruşu sergilemektir. İman kemâle sevgiliyi bulmak ve rızasına göre yaşamakla erer. Her kutsal, her değer, her güzellik; sevgiliyi anlama ve onu hoşnut etme derecesine göre şekillenir.

Tertemiz insan Leylâ’sına Mecnûn olmuş insandır...

GÜLZÂR-I HÂCEGÂN DERGİSİ'NİN 2010 KASIM SAYISINDA YAYINLANMIŞTIR

 

gh logo           rahiask gri         rahiask logo             google play

Top
bursa escort , escort bursa , izmit escort , van escort